ROACCUTANE Kullanmaya Başladım

Merhaba. Bugün şu meşhur ilaç Roaccutane'ı kullanmaya başladım. Birçok kişinin bu ilaç konusundaki deneyimlerini okumak bana güç verdiği için ben de paylaşmak istedim. Gerçi daha yeni başladım ama tabii ki de güncellemeleri burdan paylaşacağım.

Yaklaşık 2 yıldır süren sivilce ile savaşım boyunca hiçbir doktora gitmedim. Geçer diye bekledim, korktum, üşendim ya da makyajla kapatıyorum nasılsa diye erteledim. Ve sonunda doktora gittim.

Doktor hemen dedi ki senin Roaccutane kullanman lazım, diğerleri fayda etmez. Ve ben orda hafif çapta bir şok geçirdikten sonra duruma ayak uydurmaya çalıştım.

Önce kan testi yapıldı ve sonuçlar iyi olduğu için hemen tedaviye başladık.

İlaçla ilgili bir kitapçık var, o kitaçığı okuyup daha da ilaç hakkında bilgilendim. Roaccutane'ı ilk defa duyanınız varsa kısaca şu işlevi görüyor; vücudunuzdaki yağ bezlerinin çalışmasını büyük oranda engellemek.
Doktorum sabah 10 mg, akşam 20 mg kullanmamı istedi. 



Yüzüm için ise sabah ve akşam Aknefloks isimli ilacı, dudaklarımda oluşacak kuruluk içinse Hametan'ı verdi.

Endişeliyim, yan etkilerinden korkuyorum ilacın. 

Yapacağım en önemli şey, bol bol su tüketmek böylelikle vücudumun neme aç kalmamasını sağlayacağım. Ayrıca doktor yağsız yiyecekler tüketmemi söyledi. Elveda patates kızartmaları, cips...

Makyaj konusunda ise kafam bi hayli karışık. Göz makyajı yapmaya devam edeceğim ama gerekmedikçe ten makyajı yapmak istemiyorum. Ama ilk aylarda sivilce sayısında bayağı bir artış yaşama olasılığım var. O zaman ne yaparım bilemiyorum.



Ben Roaccutane ile ilgili kişisel deneyimlerimi aktarmaya çalışacağım, önceden bu ilacı kullanıp önerileri olan kişiler de yorum bırakırsa çok mutlu olacağım.

Sevgiler...

7 yorum:

  1. Merhaba, 4. ayındayım, korkulacak bir şey yok.. Merak ettiklerin varsa bana yazabilirsin. Ayrıca blogumda da 1-2. ay yazılarım mevcut, 3. ay da tahminimce Pazartesi gelecek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Blogundaki yazıları okudum hemen, çok teşekkür ediyorum. Yeni yazını da bekliyorum

      Sil
  2. Bu tedaviyi çok kişi görüyor, bence de korkulacak bir şey yok. Üstelik tedavi bittiğinde ve siz de gereken özeni gösterdiğinizde sonuç harika olacaktır. Şimdiden acil şifalar diliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tedavi bittiğinde istediğim sonucu aldığımda cidden değmiş olacak. Çok teşekkür ederim desteğiniz için :) Sevgiler :)

      Sil
  3. 8-9 ay kadar kullandım zorlu süreç olsa da güzel bir sonuç oldu. Doktor kontrolünü aksatmadan dediklerini yaparsan çok güzel sonuçlar alacağına eminim şimdiden geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktor kontrolünü aksatmayacağım inşallah. çok teşekkür ederim umarım güzel sonuçlar alacağım :)

      Sil
  4. Bir şey sorabilirmiyim yüzün icin verdiği akneflox yüzünü soyuyormuydu?

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Bu Blogda Ara